INNEBANDY!

Hej!

Nu var det länge sedan jag skrev sist. Anledningen till det är att jag inte riktigt prioriterar bloggskrivande just nu. Jag har kommit in i ett träningsstråk, med 5 träningspass i veckan. 4 gym, och från och med idag, ett pass innebandy! Jag blev så sugen på att spela innebandy för ett tag sedan, att jag köpte en ny klubba. Jag har gått och sagt från och till att jag borde hitta ett gäng att spela med snart. Lusten växte, men inte hittade jag någon att spela med, så jag tog saken i egna händer. Jag ringde fritidsförvaltningen och bokade en sporthall, varje söndag 19-20 fram till jul! Sedan började jag fråga runt på jobbet och bland kompisar, och efter någon dag hade jag fått ihop en bra samling människor. Tror det är 17 eller 18 personer som har visat intresse att vara med, men så många kommer vi aldrig bli på en och samma gång, folk jobbar, folk ska på middagar, folk är bakis, folk har skadat sig - you know. Så ikväll är det alltså premiär! Jag är taggad till tusen, har inte ens sett sporthallen ännu, men det blir nog bra. Har införskaffat fem bollar, och en målvaktsmask. Kollegan Daniel har ett komplett målvaktsset, och kommer förmodligen vara permanent målvakt, men vi har ingen mer som har visat intresse att stå, så man får väl gå runt.

I övrigt, vad gäller träning, så gör jag stora förbättringar på styrkefronten. Jag väger mindre än när jag började, och tar betydligt mer i alla övningar. Jag tror dock inte att det är så mycket faktiskt förbättring, utan snarare att jag aktiverat alla muskler, och att de börjar bli sig själva igen. Har ju inte precis överanvänt dem i sommar...
....den 1/9 är det tänkt att jag ska börja en så kallad "bulk". Det innebär att jag kommer att ligga på ständigt kaloriöverskott, och maximera muskelutvecklingen genom ett nära på perfekt kost- och träningsupplägg. Man kommer öka i fettmassa också, under tiden, iom att man inte kan kontrollera hur mycket kalorier kroppen behöver för att göra muskelökning, så då tar man i i överkant, och lägger på sig fett - oundvikligt. Det avslutar man dock efter bulkens slut, med en hård deff, någon gång i slutet av mars, eller början av april, för min del, fram till maj-juni någon gång. Blir riktigt intressant!

/ Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0