När utlandet ställer till det för utlänningen

Jag gick en sväng på Tuna Park idag, skulle köpa lite presenter till några kollegor som slutar imorgon.
Jag går förbi det bärstånd som numer alltid är uppställt i entréerna. Tittar lite på blåbären, och tänker, hmm, antioxidanter. Vänder om, och plockar upp en tjuga, som de kostar. Mannen som säljer bären slänger ihop sin mobiltelefon som han tidigare talat i, och breder på värsta leendet;

"Hor många du skall ha?! :D"
"En blir bra" svarar jag.

Så får jag syn på mastodontstora blåbär som kostar 30kr, och frågar;

"Whoa, vad är det där för monsterblåbär?!"
Mannens leende försvinner direkt, och han svarar
"Dom är amerikaniska!"

Jag tar nöjt mina normala små blå, och åker hem

/ Johan

Kommentarer
Postat av: amelie

ut i skogen istället, finns massvis med blåbär där =)

2008-08-14 @ 21:23:38
URL: http://metrobloggen.se/ameliepettersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0