Jag vill, jag kan, jag ska!

Att gå ner i vikt. Att vilja gå ner i vikt. Vart jag än är, var jag än läser, så tycker jag att jag nästan varje dag läser om någon tjej (precis som jag) som vill gå ner i vikt. -"Jag skulle vilja bli av med ett par kilon", -"Jag trivs inte med min kropp", - "Jag ska börja träna och bli lite smalare"

På sätt och vis är detta sjukt, sjukt att man bara inte kan vara nöjd med den man är.  Men så länge man i första hand vill gå ner i vikt / timma sig själv för sin egen del, så är det bara bra. Det håller aldrig i längden om man inte gör det för att man själv vill.

Och på tal om aldrig hålla i längden. Många tjejer tränar i en vecka, sedan ger de upp när de inte ser något direkt resultat? Det finns också dem som tränar bra och regelbundet. Men varje vecka, ofta efter träningspass, slinker det ner en chokladkaka, en kebab, lite kladdkaka, en glass, en påse smågodis, tre ballerinarkex osv. med motiveringen -"jag tränade så hårt förut, så det här är jag värd". Jag tänker inte vara den som säger att dessa tjejer inte är värda detta, men vill de gå ner i vikt får de nog tänka om.

För allt, nästan allt innehåller kalorier. Och oftast mer kalorier än vad man tror.. I en ruta Marabou choklad finns det ca 37,5 kcal (i bara en bit!!), vilket motsvarar ungefär nio minuters rask promenad...

Jag har bestämt mig, jag ska gå ner i vikt. Jag tränar, jag räknar kalorier - allt för min egen del och för att jag vill det. Alla kan om man bara har bestämt sig. Att ha ett mål underlättar och även att ha en plan. Men alla kan! Och jag tänker bli en av de som lyckas :)

Omtanke ♥
// Sandra

Kommentarer
Postat av: amelie

du kommer lyckas! :)

2008-02-23 @ 08:47:11
URL: http://ameliepettersson.blogg.se
Postat av: Ellen

Håller med föregående talare. Du kommer lätt att lyckas - och genom det kommer jag också lyckas! Bara jag vill det! Att peppa varann är det bästa!

Tack som vanligt! :)

2008-02-24 @ 13:23:34
URL: http://ellenbellen.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är klart du klarar det :)

2008-02-24 @ 22:12:47
URL: http://m0e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0