Jobbdags för en stressad Johan

Den här förmiddagen har varit på tok för kort! Kanske beror det på att jag gick upp relativt sent, eller att jag haft mycket att göra men knappt gjort något alls? Jag vet inte. Det jag dock vet är att jag behöver dra en dusch innan jobbet, och betala lite räkningar. Tydligen förfaller vissa om bara några dagar, så det är bäst att få iväg dem direkt.

Idag blir det en intressant dag på jobbet! Vid 13.30 skall jag först få lite snabbgenomgång inför mitt vikariat som utbildare. Skall hålla i en utbildningsgrupp, där jag agerar coach och finns till om de behöver hjälp. Sedan vid 14.00 har vi kalibrering med Tele2. Alla gruppchefer, alla utbildare och alla stödsamlyssnare (jag) kommer träffa ett gäng från Tele2s kvalitetsavdelning. Tillsammans med vår Quality Manager kommer vi lyssna på ett gäng samtal från Tele2s support, och sedan bedöma dem enligt det protokoll vi alltid kör med. Sedan kommer Tele2-nissarna gå igenom hur det SKALL bedömas, och vi får argumentera för vår egen bedömning, om den visar sig annorlunda. Efter den skall jag göra ett specialcase som egentligen tar 14 dagar, på en dag. Inte säkert jag klarar det, men jag lovade en kund igår att försöka, och sedan återkoppla till henne. Vid 15.30 kommer trainee-gruppen som jag skall vara coach för, och de sätter sig på telefonen och börjar ta samtal.

Har en känsla av att dagen kommer gå fort.

/ Johan the coach

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0