När bördan man bär gör att allt annat halkar efter..

Förlåt. Jag vet att jag är lite off. Tittar man på de senaste inläggen är det till 90% Sandra som skriver. Skall berätta vad det beror på. Främst är det jobbet - det är både tungt att jobba 6.45-15.30, så man har inte tid innan jobbet och efter är man ofta i full gång och gör annat (de enda gångerna när man har fritid efter jobbet typ), och det är ganska tufft på jobbet nu. Det är, som jag har skrivit om, byte av lönebonussystem vilket slår hårt på mig som ung anställd. Vi som är under 25 vi har så låg grundlön att vi lever på bonusen. Jag har visat mitt misstycke för mina chefer, och vi har haft möte om det idag, så vi får se vad framtiden har att erbjuda på den punkten.

Not med dravel om jobb och sånt tråkigt :) Idag efter jobbet så gick jag och Sandra på spinning, vilket för övrigt kändes riktigt bra! Måste komma igång, som Sandra, med träningen nu. Har både lagt på mig några kilon igen, och konditionen är inte bra direkt. Nu är jag dock förkyld, men jag spinnade ändå. Det straffade sig tyvärr, jag fick jätteont i halsen mitti passet, men det lugnade sig. Nu känns det inte av så mycket som tur är, så förhoppningsvis blev det ingen bigger deal av det. Det blir iallafall gymkort på ASK i Munktellarenan snart - trevligt, jag som gillar att gymma så mycket!

Nu ska jag försöka vinna den här Sit&Go'n, sedan ska jag väcka Sandra, se till att duscha och sedan tacka för idag.

God kväll!

/ Johan den anställde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0