När man är liten och övergiven - då har man hyrfilm

I lördags hade ju Sandra tjejkväll som ni vet. Då passade jag på att hyra tre filmer som jag kunde titta på i sovrummet, som förblev min frizon den kvällen. Som tur var fick jag både mat, dryck och efterrätt som tjejerna lämnade efter sig :)

Tänkte iallafall ge ett litet omdöme om filmerna, samt betygsättning på skalan 1-100.

Cougar Club -
Tyvärr var just mitt exemplar av filmen i så dåligt skick att jag fick hoppa flera avsnitt och missade säkert mycket. Filmen i sig är en vanlig "teenage-screw-up"-rulle, som också innehåller allt det vanliga; halvnakna tjejer, planer som går åt helvete så föräldrarna upptäcker allt och en massa naiva påhitt. Det räcker iofs ofta ganska långt om man inte hade några större planer med sin filmkväll, men den här kändes ändå ganska B. Man blir arg på att huvudrollsinnehavaren är så mesig, och det mest störande i hela filmen är att när man väl hade blivit insatt och intresserad, då var den slut. Nu var min version visserligen mycket kortare p.g.a. alla trasiga kapitel, men ändå.
Slutbetyg: 42

The Ex (Unrated) -
Zach Braff a.k.a. JD från Scrubs har visat tidigare att han kan göra långfilmer också, även om han egentligen alltid är JD oavsett vad han heter i filmen, hehe. Humorn är densamma som i Scrubs här, även om den är vinklad åt det lite mer bittra hållet. Här följer vi Tom (Braff) som har problem att stanna kvar på ett jobb, då han hela tiden fuckar upp det på något sätt och får sparken. Han har dock ett stående erbjudande från sin frus pappa, vilket han till slut tar. På det jobbet finns fruns gamla cheerleadingcoach från college som sätter käppar i hjulet för vår vän, och det resulterar i ganska roliga scener, även om man ofta blir både arg och glad samtidigt, då filmen är rättigenom väldigt provocerande. Jag asgarvade dock bra många gånger. Kanske för att Zach Braff är en helt underbar skådis, eller för att humorn satt overall i mitt hjärta, men iallafall. Gillar man Scrubs så tror jag att man mottar denna också.
Slutbetyg: 79

Härmed förklarar jag er Chuck och Larry -
Personligen gillar jag Adam Sandler mycket, även om han är en skådis som drar det jag tog pratade om tidigare med Zach Braff, till sin spets, han är samma person i alla roller. Okej, han var gravt retarderad i The Water Boy, men i övrigt är han alltid samma lite segt söta dummerjöns med snälla ögon som man gillar. Även om denna inte riktigt är som alla andra Sandler-filmer så överraskar den aldrig. Den handlar om ett kompispar som försöker utnyttja partnerskapets fördelar genom att gifta sig, utan att vara homosexuella. Staten blir såklart nyfikna om de verkligen är homosexuella, så hela filmen handlar om att de försöker verka gay på riktigt, och allt vad det innebär.
Jag vet faktiskt inte om jag skrattade några gånger alls, förutom åt den roliga sidekicken Rob Schneiders, vars roll är så ful att man asgarvar så fort han dyker upp.
Slutbetyg: 36



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0