Dag elva (mål 2008)

Jag mår som jag förtjänar? Nej, det tycker jag verkligen inte stämmer in idag. Efter att ha varit duktig med mat och träning i elva dagar nu, så åker jag på och blir lika trött som törnrosa och seg som min mannagrynsgröt när den hade kallnat. Dock var jag med på idrotten idag och har ätit nyttigt, så jag har skött mig riktigt bra ändå!

Varför vill jag då går ner i vikt? Kort och gott så trivs jag inte som jag är nu. Jag kan verkligen inte påstå att jag är tjock eller någonting åt det hållet. Men när jag tittar mig i spegeln och inte riktigt kan känna mig nöjd då tycker jag att jag ska göra något åt det. Jag menar, i det här fallet kan jag ju faktiskt påverka! Och att skapa en bra vana att träna och äta nyttigt är ju ingenting som på något sätt är någonting negativt.

Visar en bild (dock väldigt liten) på min förra viktnedgång -8kg. Har dock gått upp 4kg av dessa sen sista bilden är tagen.

Vikt

Alla träningstips och mattips är välkomna!
Variation förnöjer :)

// Sandra

Kommentarer
Postat av: Ellen

Ååh, du har så rätt! många går runt och tycker det är så jobbigt att äta nyttigare och att träna mer - men det är ju som att säga att det är jobbigt att må bra!?

och man behöver ju inte svettas på ett gym 5 dagar i veckan - jag håller mig frisk och glad genom regelbundna promenader så fort jag får chansen! toppen!

gillar er blogg skarpt! :)

2008-01-14 @ 22:03:17
URL: http://ellenbellen.blogg.se
Postat av: amelie

jag vet med stor säkerhet att promenader leder till viktnedgång. men vill ändå inte uppmuntra till att göra som jag gjorde, det blev bara massa fel och nu lever jag med en skev inställning till min egen kropp och mat ..

2008-01-15 @ 07:05:56
URL: http://ameliepettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0