"En lite mullig tjej"



Idag fick jag läsa: "de e jätte bra att du visar att en lite mullig tjej också kan"
Tar detta som en bekräftelse på hur jag ser mig skälv. Tro dock inte att jag tycker att jag är tjock! (och om du som skrev kommentaren läser detta, du skrev inget "fel")

Mål 2008 innebär att jag ska gå ner i vikt till en vikt jag själv trivs med. Jag ska kunna titta mig själv i spegeln och inte tänka på min mage det första jag gör. Jag vill bli nöjd, jag ska bli nöjd. Idag är jag inne på dag 16 och det känns jättebra! Har skött mig bra, ätit rätt och rört på mig. Längtar dock tills jag har mer tid för träning. Mål 2008 innebär även ändrade livsvanor, allt för att må bra och vara pigg.

Varje dag skriver jag ner vad jag har ätit och vad/om jag har tränat/rört på mig. Sedan utvärderar jag på söndagar hur veckan har varit och hur det har gått. Funderar på att visa er utvärderningen varje söndag, något som är intressant?

Hur mycket ska jag då gå ner i vikt? Det är verkligen svårt att säga exakt i och med att kroppen ändras och att jag kommer stanna när det känns bra, även om jag då bara har gått ner 2kg. Men som det ser ut nu, så siktar jag på 8-9kg ungefär. Tror och hoppas att jag redan har gått ner ett halvt kilo :)

Mitt "mål" är att ha uppnått Mål 2008 till min student den 6/6 :)

//Sandra

Kommentarer
Postat av: ina

Jag vet inte riktigt hur jag hamnade här, men är det okej om jag lägger till dig på mina bevakade bloggar? Du skriver ju helmysigt ^^

Förresten... Jag tyckte att det var en rätt dum kommentar om att du skulle vara "mullig", du har en idealkropp!

Förlåt, jag svammlar =/

2008-01-20 @ 01:33:38
URL: http://ordbajseri.wordpress.com
Postat av: M

Om du är mullig, så är jag fet.
Och jag är inte fet, faktiskt.

Vad jag vill ha sagt är att det är skillnad
på att vara mullig och att vara kruvig,
och du är det sistnämnda. Punkt slut
(söt är du med!)

2008-01-21 @ 10:06:33
Postat av: Jonna

jag som tycker du är skitsnygg!

2008-02-24 @ 00:00:01
URL: http://jonnalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0