Ett euforiskt ögonblick att minnas

Jag har gjort det! Jag har äntligen gjort det! Jag har helt själv lagat ett mål mat, endast fyra månader sedan jag flyttade hemifrån. Jag hade inte väntat mig att det skulle gå fort, men ibland överraskar man sig själv! ;) Nej men, det har bara inte blivit av riktigt. Har aldrig varit much of a chef, men några simpla köttbullar borde jag väl ha stekt på, nån torsdagkväll sådär eller? Nej, inte ens det. Nudlar! Det har jag faktiskt gjort två gånger, men det räknas fan inte till att laga mat - I så fall har jag lagat Billy's Pan Pizza också ett par gånger i mitt liv.

Kvällens kulinaritet blev en vändstekt omelett med burkchampinjoner, som faktiskt blev riktigt god in my opinion (Sandra tyckte också om den!), speciellt med tanke på att jag gjorde allt på känn.

Nu ska jag joina Sandra inne vid TVn. Vi ska plugga lite matte är det tänkt. Det var så länge sen jag räknade matte sist, ska bli roligt att refresha minnet igen, hur det nu var med faktorisering och derivata och det där ur C-kursen.

Vi ses och höres lite senare kanske - stay tuned!

/ Masterchef Hermansson


image46


Och ja. Jag var fruktansvärt ironisk angående det ovan med matten. Blä.

Kommentarer
Postat av: Kimmy.

hähä najs :)

2008-01-23 @ 08:39:15
Postat av: Anonym

bra jobbat fortsätt med det. man tröttnar efter ett tag av att vara ensam kock i ett förhållande.

2008-01-23 @ 20:45:20
Postat av: Papi

He He, va förvånad man blir av att första koket blev en champinjonomelett! :-)

2008-01-24 @ 20:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0