Jag stjäl tillbaka Min tid

image51

Är i ett lite förvirrande skede i mitt liv, det är ganska mycket tankar och funderingar. 19års "kris"? Bara fyra månader kvar i skolan, vad händer sen? Vad vill jag bli? Vad vill jag ha ut av livet? Det är verkligen mycket saker jag vill ha och saker jag vill genomföra, men hur, när och var? Som tur har jag en fast punkt i mitt liv - Johan. Tillsammans har vi drömmar och mål, vilket gör det lättare att se klart. Men det är ändå svårt att veta ibland, vem jag är, vad jag vill och hur jag ska nå dit jag vill. Det kanske är någonting liknande som min pappa brukar säga:

-"Du kommer förstå när du bli äldre"

Jag tror dock att han mest menar saker kring städning, uppfostran och liknande. Men hans ord stämmer in på självkänsla, mål i livet och sådanna saker också. För till viss del har jag ju faktiskt blivit äldre, från att jag var tretton till nu. Och visst har många saker klarnat och jag har börjat leva, på riktigt. Dock än är det en bit kvar och då tänker jag främst på gymnasiet. Men jag ska klara det, jag ska, jag ska, jag ska! Jag ska även klara av mitt "Mål 2008". För trots att vissa saker är lite oklara, så är andra saker glasklara. Jag har en underbar sambo, fantastiska föräldrar, härlig släkt och många bra vänner. Och jag vet, med säkerhet, att jag kommer ha det bra i mitt liv och lyckas med det jag vill. För jag tror på mig själv :)

// Sandra

Kommentarer
Postat av: amelie

att tro på sig själv är något alla borde kunna göra! jag avundas dig sandra!

2008-01-28 @ 18:12:09
URL: http://ameliepettersson.blogg.se
Postat av: Ellen

Åååh! Skönt att höra att det är fler som är lite splittrade inför studenten... här sitter jag och vet inte om jag vill jobba inom media eller på ett dagis. Inte ett dugg lika yrken liksom...shit. Jag har varit totalt blind under mina 3 år på medialinjen. Jag älskar ju barn? Inte att sitta framför en dator hela dagarna! Eller? Äsch. Jag vet inte. Hah!

Det är också skönt att höra att det finns människor som tror på sig själva och att de kan lyckas. DU kommer definitivt lyckas! och det kommer jag också! :D

2008-01-28 @ 19:24:51
URL: http://ellenbellen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0