Klämma in lite nyttigt i det pressade schemat

God förmiddag!

Gick upp (nästan med tuppen) med ett ryck i morse, då Johan typ hade försovit sig. Tänkte att jag, trots att jag hade sovmorgon, kunde gå upp tillsammans med honom och fixa en liten matlåda till stackarn som annars inte skulle få äta någonting på över 5 h! Efter en stunds plockande så begav sig Johan till jobbet och jag gav mig ut på en morgonpromenad (blev ca 25 min) och när jag kom in körde jag ett pass till träningsvideon "Trimvideon".

Som jag inte har hunnit skriva något om än, så har jag (och Johan) något som i alla fall jag kallar "Mål 2008". Mitt mål går i korta drag ut på att gå ner i vikt till min student! Än sålänge går det jättebra, är inne på min 10:onde dag och känner mig både piggare, gladare och smalare.

I vårt mål ingår självklart att äta bättre! Igår åt vi fullkornspasta, stekt kyckling och en utökad varitant av ceasarsallad. Köpte en färdigblandad ceasarsallad från Dole och sen blandade vi i gurka och majs, blev riktigt gott! :)

Matduo

Nej, nu ska jag äta upp min risgrynsgröt och sen göra i ordning mig för ett 5 timmars jobbpass på Silvan. Ha en bra dag!

//Sandra

Kommentarer
Postat av: amelie

you go girl! :)

2008-01-13 @ 10:48:30
URL: http://ameliepettersson.blogg.se
Postat av: döden

Kan inte karln bre' sin egen jävla macka?

2008-01-14 @ 09:39:31
Postat av: Johan

Döden: Hann ju inte det, försov mig rätt rejält.

2008-01-14 @ 10:56:00
URL: http://ungsambo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0