När ordet nattssömn känns som en överdrift

02.07. Poker - The Game på kanal 5 var slut och det var dags att call it a day. Ganska sent med tanke på att jag skulle åka till jobbet 07.40 idag, men det har man överlevt förut. På natten tror jag att jag vaknade tre eller fyra gånger med ett ryck, undrandes vad klockan är i tro att jag var tvungen att gå upp. Jag hatar när det känns som att man har försovit sig, för det verkar inte som att kroppen kan lugna ned sig tillräckligt för att bli utvilad.

07.34 - jag vaknar med ett ryck. Tänker "Shit vad är klockan nu då?", tittar på klockan, och inser att det är 11 minuter till den tid då Daniel och Johan skall hämta mig. Duschar på 5min, och klär på mig. Under tiden har Sandra vaknat, och undrar vad jag håller på med, med tanke på vad klockan är. Jag berättar att jag vaknade sent och att jag knappt hunnit duscha ens. Då gör hon något väldigt sött - frågar vad jag inte hunnit göra ännu. "Borstat tänderna, ätit frukost, tagit deo, parfym, fixat håret..." - och vips så står hon där med en deo med avskruvad kork. När jag väl stressat på mig lite deo under alla kläder så står hon där med sprayflaskan. Sprayar lite snabbt över håret och pillar till det. En sekund senare står hon med parfymflaskan som hon lite lätt sprayar med på min hals, och på några röda sekunder var jag mycket mer redo att tackla en ny arbetsdag tack vare hennes hjälp.

Jag vill bara att ni som läser skall veta, att jag älskar min Sandra så fruktansvärt mycket, att jag verkligen inte vet var jag skulle ta vägen om hon försvann. Det känns som en klyscha man hört förut, men i mitt fall känns det verkligen så. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag helt plötsligt stod där utan henne.

Sandra - jag älskar dig, stå vid min sida livet ut, jag ber dig!

/ Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0