När stormen väl visar sig brisa..

"Vi behöver all extrahjälp vi kan få" hette det i ett massutskick till alla supportare på Tele2 i mitten av veckan. Tydligen skulle det vara extra tungt enligt prognoserna inför helgen. Jag jobbar gärna några timmar extra, speciellt när Sandra ändå är och jobbar. Johan Näsholm och jag ryckte därför in i nödtruppen som skulle bevara köerna på rimliga nivåer under helgen. Vi valde dock att bara jobba söndag, inte igår, då vi körde 12 timmar (6 på lördagen, 6 på söndagen) förra helgen.

Väl på plats visar det sig vara fruktansvärt lugnt, jag tror jag fick mitt första samtal efter 14 minuters "availtid" (tid då man sitter redo för inkommande samtal, men det finns inga), och så fortlöpte det resten av passet. Klockan slog 14 och vi hade klarat av fem timmars kvalificerad övertid, egentligen i onödan, då de andra hade klarat sig utmärkt själva, men vad klagar vi på? Vi går därifrån med ett betydligt tillskott i tabellen inför den 25:e.

platsen

Min plats, med lite utskrivna foton, samt schema och kopplingslista, eller "tele-latis" som den kallas.

/ Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0