Moodswing

Upp, ner, hit och dit. Jag är lycklig samtidigt som jag är fylld med ångest. Och inte hjälper det att vakna med ena ögat helt svullet.. Ena stunden är jag full med glädje, entusiasm, framtidsförväntningar, fnitter. Medan nästa stund fylls av oro, obekvämsamhet, ångest och självförakt. Jag skulle behöva lite perspektiv men det är svårt. Svårt att få perspektiv på sitt liv under tiden man lever det. Jag hatar alla förväntningar jag har på mig själv, när jag gör saker för "att jag måste". När jag vet att jag måste göra saker, det är då jag tappar all handlingskraft och sedan kan sova bort en hel dag. Sova bort en hel dag när det finns massor att göra? På något sätt orkar jag inte med kraven.

När jag vaknade i morse och såg att det var sol deppade jag nästan ihop. Konstigt, jag vet. Anledningen är att när solen är framme kommer kravet om att sola, men idag skulle jag egentligen behöva träna och städa inomhus. Men istället sitter jag här med en sten i magen och får inget vettigt gjort. Bra matematik Sandra, bra.

Kommentarer
Postat av: Issa

det finns inget som heter måste det finns ingen som är perfekt! bara för att det är sol så Måste man inte sola! bara för att man har ätit lite onyttigt så MÅSTE man inte träna! gör det du känner för det som bara kommer ist för att sitta och planera och bestämma vad du ska göra, det finns inge måste!

2008-07-01 @ 13:56:31
URL: http://issabonga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0