När man tror hettan är över smaskar den dig i facet

Air Condition. Smaka på ordet. Känns det inte bra? Jo, jag önskar det, att den skulle kännas bra även i vår bil. I fredags fyllde vi på ACn med vätska. Fungerade den då? Nej. Då trodde vi att det var glapp i knapparna, som inte tycks vilja lysa ibland, men plötsligt fungerade knappen. Fungerade den då? Nej. Vi märkte att kompressorn som ger tryck till ACn inte rörde på sig. Då tjuvkopplade vi den idag med en switch. Fungerar den då? Nja, det blir kallare, men inte kallt. Det är förmodligen för att fläkten som sitter i grillen inte tar in någon fartvind, då den står still. Jag måste förmodligen lämna in den på M-Bilar i Eskilstuna för felsökning. Någonstans är något galet, det är solklart.

Nog om bilar. Nu har jag avverkat dagens pass, och varm och klibbig är jag nu hemma. Jag har redan blötlagt en del disk, och tänker ta tag i den snart. Sedan hade jag tänkt göra färdigt redigeringen av Theresa och Niinas foton, så jag kan ge dem skivorna imorgon (de nyfikna små liven :)). Sedan tänkte jag faktiskt sticka till ASK och köra lite helkropp, ett riktigt dräparpass. Hoppas jag orkar ösa på :)

Hur ser er eftermiddag/kväll ut?

/ Johan - den lite för varme

Kommentarer
Postat av: Anneli

Tack så mycket för tipset om lägenhet! Finns tyvärr inga ungdomslägenheter på kommunfastighet lediga, men för övrigt är det ju billiga lägenheter i lagersberg som vi intresseanmält :)så vi får se!

2008-07-03 @ 09:58:46
URL: http://annie87.blogg.se/
Postat av: Dad

Hej!



Fläkten bakom grillen är en elektrisk kylfläkt som bara startar när motorn blir för varm.



Nu har jag semester! På söndag drar vi ner till Belgien på bilsemester, som vi gjorde när du var en liten kotte!



Saknar Er.



Kram



Pappa

2008-07-04 @ 19:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0