SEMESTER!

Nu har jag äntligen semester! Det är faktiskt första gången sedan sommaren mellan årskurs 2 och 3 på gymnasiet, då vi åkte ett gäng grabbar till Danmark, som jag är ledig över huvudtaget mer än en helg. Nu har jag i och för sig ingen långsemester som man kanske kan tycka att jag borde unna mig, utan jag har bara en vecka. Varför undrar ni säkert, men det är främst för att vi planerade att åka ut och resa i oktober/november, men så blev inte fallet. Så min plan nu är att jobba och stå i, och spara in semestern till senare i år. Eventuellt ta en riktigt lång semester i december, plus några dagars ledigt runt min 20årsdag i oktober. Resterande lediga dagar kommer ändå lösas in i pengar, vilket är trevligt inför mellandagsrean :D

Idag har jag haft en intressant och händelsefylld dag! Jag började dagen med att skjutsa Sandra till Silvan, där hon jobbade 5 timmar. Under tiden åkte jag hem och duschade, packade kameraväskan, och åkte och fotojobbade lite. Min kollega Theresas pojkvän hade en kompis som skulle söka något toppjobb och behövde ha foton till sitt CV. Det är roligt när ryktet går och man får ströjobb här och där! Efteråt åkte jag till Tuna Park där jag strosade runt med en mealbar i munnen. Kikade lite kläder och annat, men hittade inget som var värt att investera i. Åkte vidare hem, fördiskade lite tallrikar och annat, och laddade in fotona i datorn. 15.00 skulle jag hämta Sandra, och väl hemma igen skulle hon göra i ordning sig för nästa jobbpass - ett bröllop ute i Mälarbaden, som servitris. Så hon sliter Sandra, så duktig så!

Efter att Sandra åkt gjorde jag något jag behövt göra flera dagar nu, bytte höger framhjul på bilen, som blivit punkterat av en skruv i måndags. Vi har lånat Sandras föräldrars Citroen C3 under veckan, när vår bil stått inkapabel annat. Nu bytte jag iallafall till reservhjulet, men tyvärr är det slut på ström i batteriet, så den står still fortfarande. Det ordnar jag imorgon.

Direkt efter, svettig som en gris, lagade jag lite mat, och tog en lugn timme framför datorn, med lite redigerande och annat plock. Jag redigerade bilderna till han Daniel som jag fotograferat tidigare på dagen, och började knåpa på en ny version av hermanssson.se - det behövs! När maten väl lagt sig, och jag druckit ett par flaskor vatten, snörade jag på mig löparskorna och begav mig till Vilsta. Där tog jag 2,5km-spåret på 13 minuter ungefär - ingen bra kondis där inte! Kommer att springa åtskilliga kilometer under min semester hade jag tänkt, dags att göra något åt slappfläsket! :D

Såhär på kvällningen, i väntan på att Sandra ska bli klar ute i Mälarbaden, slutförde jag v2 av hermanssson.se, ta en titt vettja!

Ta det lugnt gott folk!



/ Johan - fotografen!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till semestern! Då kan vi dira ihop! Jag börjar min idag ;-)

2008-07-13 @ 08:11:17
URL: http://http//:www. mammajohanna.blogg.se
Postat av: Dape

Najs blogg du/ni med! :)



Jaa, ett par öl och lite skitsnack låter inte dumt nånstans. Vi får höras angående det framöver tycker jag!



Hare fint!

2008-07-14 @ 00:17:24
URL: http://dapus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0