Dålig förlorare, eller dåliga vinnare? - Läs min teori.

Nu ska jag verkligen klaga ur mig lite. Vill ni bespara er tråkig läsning från en sur Johan så sluta redan nu.

Tidigare idag planerade jag att spela några trevliga turneringar som jag sa i inlägget nedan. Började helt OK, tickade på ett tag, men kom inte på prisplats. Började spela lite andra former av poker. Närmare bestämt cashgame och sit'n'go, vilket är en miniturnering. Och jag kan ärligt säga att jag har aldrig sett på maken till skitspel?! Jag kan verkligen spela poker. Jag är bra på att läsa spelare, jag kan "bokpokern" nästintill perfekt, och jag kan de flesta knep som en bra spelare bör kunna - MEN inte fan hjälper det?

Det lustiga med mitt spel ikväll är, att om någon "expert" fick granska det, hand för hand, så skulle det säkert inte finnas så mycket stora grejer att klaga på. Visst, jag säger inte att jag spelar perfekt eller att jag bara har otur, men jag skulle kunna dra upp helt sjuka exempel. Jag förstår inte varför jag bara förlorar, trots att de jag går upp emot varken har oddsen på sin sida, eller ens anledning att gå upp mot mina händer vissa gånger, men ändock vinner de på någon vänster.

Det jag dock vet är att jag inte borde spela mer poker med småpengar över internet längre. Det är enbart idioter som sitter där och klickar utan någon somhelst mönster, och lyckas få turen på sin sida, när matematiken bakom korten egentligen skulle gett mig potten.

Skulle jag bli sponsrad med insatser uppemot tusenlappar, då skulle det säkert gå bättre, då motspelarna blir av en annan kaliber. Det är dock någon som jag inte kommer, eller vill utsättas för då jag bara spelar för skojs skull. Det är då jag blir så jävla besviken när det inte är skoj.

Tack för tiden, ni som orkade läsa hit. Ni får jättegärna kommentera och säga vad ni tycker. Om ni har några tips, eller bara vill berätta hur dålig förlorare jag är, så säg det. Jag skulle uppskatta att höra era tankar och åsikter. Känns så hopplöst.. nu ska jag köra ned huvudet i kudden och begrunna.

/ Johan den besvikne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0