Ett långt inlägg med massa tankar

418677-123What doesn't kill me only make me stronger

Jag har egentligen inte så mycket att klaga och gnälla över, men ibland har man sina dagar, även jag. Igår och idag har jag inte alls känt mig på pigg och glad men det börjar vända nu. Har pluggat lite idag, har matte C prov imorgon, det svåraste jag gjort under gymnasietiden. Men klarar jag bara ett G, så är jag nöjd och kan vara stolt att jag faktiskt fixade det! Idag är det 87 dagar kvar till studenten och jag ska klara det! Jag vet att jag kan.

Träningen och hälsan är ytterligare en sak som just nu inte gör mitt liv "lättare". Fortfarande ser jag inget resultat, trots att jag ligger på minus och borde gå ner. Men som nämnt tidigare, ska jag fortsätta och sen hoppas på att det släpper! En bra sak är i alla fall att jag har minskat mitt midjemått med 2 cm och mitt höftmått med 1,5 cm så jag står ju inte helt utan något att glädjas över. Har ju gått ner 2 kilo också, vilket inte är helt fy skam.

I övrigt, förutom att det känns som om jag knappt har någon fritid, så har jag världens bästa liv. Jag har först och främst en underbar sambo som jag verkligen delar allt tillsammans med. Vi har lägenhet, bil och massor med kärlek. Vi har ett helt liv tillsammans framför oss, jag har aldrig tvivlat på Johan och mig. Klychigt men sant - han är min stora kärlek!

Förutom att jag har min framtid säkrad, med min Johan, så har jag även en underbar mamma & pappa och underbara vänner. Det ska bli skönt med ett sabbatsår från pluggandet så jag hinner ta igen lite förlorad tid med dem jag tycker om!

Och så finns det ju massor med småsaker som gör livet bra. Jag har ett jobb, jag har körkort, jag har bra betyg m.m Egentligen är det bara småsaker som fattas mig och det är många sådana saker jag jobbar på just nu för att få. Jag har alla förutsättningar att leva ett bra liv och jag tänker försöka göra det bästa! Istället för att gnälla och klaga så har jag förmågan att få i stort sätt allt jag vill ha, bara jag kämpar lite.

Som min kära mamma brukar säga:
"Man måste ha det tråkigt ibland för att sedan kunna ha roligt"

/ Sandra

Kommentarer
Postat av: amelie

Jag vet att du klarar! :)

2008-03-10 @ 16:56:04
URL: http://ameliepettersson.blogg.se
Postat av: Anonym

Du bygger ju muskler när du tränar,kanske därför du står still på vågen.. men när du mäter, så ser du ju skillnad. man ska inte stirra sig blind på vågen, utan använd måttbandet mer.

2008-03-10 @ 18:46:22
Postat av: Sandra svarar

Anonym: Till viss del kan jag ha byggt muskler i och med att jag var otränad. Men "egentligen" kan man inte bygga muskler om man ligger på minus.

De centimeterna jag har blivit av med hör nog ihop med mina -2kg :)

2008-03-10 @ 18:53:25
URL: http://ungsambo.blogg.se
Postat av: Maria

Kan hålla med dig när det gäller matte C, fy fan vad svårt det är

2008-03-10 @ 20:02:18
URL: http://marioon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0