Hemmets lugna ro - vilken kontrast

Vad skönt det är att komma hem! Oavsett hur mycket disk man har på hög, eller att det ligger dvdfilmer spridda över golvet, så är det ett speciellt lugn som infinner sig i kroppen när man kommit hem. Någon som vet vad jag menar? Idag har det varit en väldigt lugn dag för min del på jobbet dock. Varierande, och med späckat schema, men fortfarande lugn. 7.45-10 satt jag på telefonen och tog vanliga supportsamtal. 10-12 hade vi utbildning i Norman Security Suite, det nya antivirus/brandvägg/antispam-paketet vi kommer sälja. Totalt onödig utbildning på många punkter då det enda vi ger support på från Tele2 är att installera och avinstallera programmet.
       Efter lunchen gick jag på telefonen igen från 12.45-15. Efter en kort rast fick jag äntra massagerummet och få behandling för min megaknut jag har nära vänstra skulderbladet. Har haft ont i perioder, men ibland väldigt mycket, så jag kände att det var dags att få lite massage. På jobbet får vi massage upp till 3-4ggr i månaden, men jag har aldrig (under mina snart 1½ år) utnyttjat det tidigare. Det gjorde ont vill jag lova! Han körde med en vibrerande maskin på ryggen, och varvade med att smörja in mig i mördarbalsam. Det kallas så för att det bränner i 10 timmar efter behandlingen. Jag känner inget längre dock.. kanske kommer tillbaka senare.

Nu hade jag tänkt fördiska en hel del, mer hinner jag inte. 17.40 hämtar jag Sandra på spinningen. Sedan åker vi hem och pyser lite. Vet inte om Sandra måste plugga, men förmodligen. Jag ska gymma idag också, idag får vi se hur jag lägger upp träningen. Kanske varvar armarna lite idag plus fettförbränning i sån där gångmaskin. Det blir nog bra!

Ska inte tråka ut er mer med min dag, utan nu ska jag greppa tallrikarna och kastrullerna :) Vi hörs allesammans!

/ Johan den mördarbalsamerade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0