När pengarna tryter är man inte så stursk

Godmorgon! Idag vaknar man  upp till en tom lägenhet. Sandra och Amelie har varit iväg och tränat och grejat, nu tror jag att de är och käkar lunch på stan. Idag blir det jobb 12.30-21.15 och sedan blir det hem och mysa! Även fast dagen inte har så jättemycket att erbjuda på pappret kanske, iom att kvällen kapas ganska hårt av jobbpasset, så ser jag fram emot den. Ska försöka få mycket gjort på jobbet, och sedan saknar jag såklart min Sandra också.

Idag betalade jag alla fakturor. Jag kan säga som så, att april månad kommer bli tight. Riktigt tight. Vi som ska till Sälen och allt! Anledningen till att det blev såhär, är att jag i februari var sjuk i 11 dagar som ni minns, och förlorade både OB och en dags lön, resten får man ju 80%. Under den tiden sålde jag såklart inget, och jobbade heller inget extra. Eftersom vår bonus är borttagen på månadsbasis så fick jag snällt nöja mig med en stympad grundlön nu 25e mars. Att vi sedan köpt ny bil, som måste skattas/försäkras är ju passande den här månaden, hmm...

Det brukar dock ordna sig! Vi har en förmåga att vrida på kronorna minst lika bra som vi är på att spendera dem, så jag tror inte att det kommer gå så illa ändå. Sedan har vi föräldrar som bryr sig om oss, och stöttar, vilket känns bra! Nu gäller det bara att få gamla BMWn såld också, då kommer vi komma på rätt köl igen!

Nu ska jag ta en dusch och göra mig någon form av frukost.
Vi hörs vänner!

/ Johan

Kommentarer
Postat av: T.

Kan inte ni berätta lite om er budget och ekonomi. För går inte sandra i skolan?
Hur många inkomster, samt vad er lägenhet kostar i månaden och hur stor. Vad bilen kostade? Vilka utgifter ni har m.m.?

Hde varit jätteintressant då ekonomi intresserar mig :)

Jättebra blogg förresten!

2008-03-28 @ 12:00:11
Postat av: Johan svarar:

Skicka ett mail till [email protected] så kan vi förklara lite mer detaljerat kring vår ekonomi. Känner inte för att sprida så mycket detaljer direkt här kanske, det förstår du säkert :)

2008-03-28 @ 14:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0