Tidiga morgnar med goda nyheter

Tänkte dra en allmän lägesrapport. Helgen var hektisk, med bilköp i Helsingborg som ni såg. Sedan dess har det varit tidiga arbetspass med start 6.45. Jag har fått rycka in i "apburen" vår utbildningslokal där de nyutbildade håller till de första veckorna. Jag fanns då till som coach för att svara på frågor de har, istället för den ordinarie utbildaren som är på uttagning till polisskolan. Igår fick jag även utbilda gruppen i merservice, alltså hur man säljer produkter i supportsamtalen.

Idag har jag även sökt en ny tjänst! Det är fortfarande på Transcom, och det är inte heltid, vilket mer blir som ett tillägg i den tjänst jag redan har. Inte helt oväntat kanske, är det tjänsten som utbildare i merservice. Då kommer jag att utbilda alla nyanställda en eller två dagar per grupp i säljandets konst. Som tack får jag 20kr per utbildningstimme, och framför allt så får jag en chans att visa framfötterna för framtida avancemang - positivt! Nu gäller det bara att hålla tummarna för att jag får tjänsten. Annat vore tråkigt!

Nu har även jag börjat träna på riktigt. Jag var ju sjuk och har väntat ut sjukdomen rejält innan jag sätter igång, vilket jag anser är lika bra, så man inte faller tillbaka eller så. Igår var det spinning tillsammans med Sandra, och nu om 50min sticker jag till gymmet och kör lite kondition/fettförbränning. Kommer främst fokusera på att komma i form snarare än att bygga muskler. Upplägget av träningen är så olika att man får välja antingen eller, och jag känner att jag prioriterar en snygg beachform före svällande muskler under mitt sedvanliga fettlager. Just nu.

image116


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0