Ni har gjort mitt hjärta till stål

418677-234 Mycket funderingar, många tankar.

Studenten om 18 dagar, bara 13 skoldagar kvar (efter idag). Det ska bli så skönt att äntligen vara klar!

Jag tror dock att mitt livs utmaning börjar efter studenten. Att acceptera mig själv, att känna gläjde igen, att börja våga ta för mig och glömma de konstiga åren i gymnasiet.

Förut sa jag alltid "Livet slutar när man fyller 18år", jag tyckte att livet började gå nedåt när man väl hade blivit myndig. Idag är jag 19år och väntar på att skolan ska sluta så att jag kan börja leva. På sätt och vis var mitt liv slut vid 18. Fast jag skulle hellre vilja påstå att mitt liv "was put on hold" den dagen jag började tvåan i gymnasiet.

Men om 18 dagar, 18 ynka dagar ska jag börja leva igen. Jag ska nog visa alla dem som ogillat mig, inte förstått mig eller inte accepterat mig.

Jag ska hitta mig själv igen och min styrka. Jag tänker aldrig mer låta någon sätta sig på mig, det är slut med det nu.


Snart är det min tur!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken skola går du på? :(

2008-05-19 @ 16:52:32
Postat av: Mimmi

Jag känner precis samma sak! Det känns som att jag har gått på sparlåga nu under gymnasietiden och inte kunnat vara mig själv. Men det ska det bli ändring på efter studenten! Då ska jag utvecklas som person och bli den tjej som jag var en gång i tiden, träffa nya människor och anta nya utmaningar! Vilken befrielse :)

2008-05-19 @ 17:56:13
Postat av: Anonym

Jag tycker att du bara skriver negativa saker om dig själv hela tiden, ingen tycker bra om dig osv. Varför skria det öppet i bloggen hela tiden? Söker du sympati eller vad är det frågan om?

2008-05-19 @ 17:56:14
Postat av: amelie

jag vet att du kommer lyckas!

2008-05-19 @ 18:12:31
URL: http://ameliepettersson.blogg.se
Postat av: Sandra svarar

Anonym: Jag går på Rekarnegymnasiet.

Mimmi: Låter precis så som jag känner! Massa pepp till oss :)

Anonym: Jag har aldrig sagt att "Ingen tycker bra om mig", men jag är själv inte så förtjust i mig själv. Och varför jag skriver det öppet i bloggen är väl kanske för att det är min blogg, där jag ventilerar mina känslor?

2008-05-19 @ 18:14:44
URL: http://ungsambo.blogg.se
Postat av: Therese

Oj, jag känner igen mig i det du skriver eller ja, jag tror att det är väldigt många som känner igen sig, tyvärr. Bara hoppas att det blir bättre efter studenten nu, själv har jag bestämt mig för att flytta till en helt ny, större stad, med min pojkvän. Kunna börja om lite, träffa nytt folk och släppa allt jobbigt som varit under gymnasietiden. Förresten, har en liten fråga angående ert boende, haha. Har ni någon nytta av det extra sovrummet? Eller blir det mest som ett förråd typ..? Som jag sa så ska jag och min pojkvän flytta ihop, men vi ska bara flytta till en tvåa, känns som att en trea blir för stort.. vad tycker du? :)

2008-05-19 @ 18:22:29
URL: http://theresekoistinen.blogg.se
Postat av: Annelie

svar på första: Det var innan jag hade en raw plug-in, så då var photofilter bra ;)

svar på andra: Tja, varför inte?

2008-05-20 @ 11:31:00
URL: http://anneliemalmgren.blogg.se
Postat av: Anonym

den gamla sandra finns där inom dig och henne kommer du hitta snart. låt ingen trycka ner dig och få dig att bli någon du inte är längre

2008-05-21 @ 21:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0