Och jag som aldrig gillat nostalgi

I en hel timme har jag suttit och läst igenom gamla inlägg här i bloggen. Vissa saker berörde mig, fast det är jag själv som har skrivit det...

"Men när jag tittar mig i spegeln och inte riktigt kan känna mig nöjd då tycker jag att jag ska göra något åt det. Jag menar, i det här fallet kan jag ju faktiskt påverka!" Dag elva (mål 2008)

"Jag ska hitta mig själv igen och min styrka. Jag tänker aldrig mer låta någon sätta sig på mig, det är slut med det nu." Ni har gjort mitt hjärta till stål

"Efterlyses: Sandra Andersson, en sprallig tjej som alltid säger vad hon tycker och aldrig låter någon sätta sig på henne. En tjej med mycket livslust och som hittar på massor med skoj" Vart har Sandra tagit vägen?

"Jag har en underbar sambo, fantastiska föräldrar, härlig släkt och många bra vänner. Och jag vet, med säkerhet, att jag kommer ha det bra i mitt liv och lyckas med det jag vill. För jag tror på mig själv :)" Jag stjäl tillbaka Min tid

"För att inte tala om människor. Jag tror nästan att jag håller på och få torgskräck, rädd för att vara bland folk, bli dömd och få konstiga blickar. Helst av allt skulle jag bara vilja dra täcker över mig, sova mig igenom livet och bara glömma den här skiten." Vem kan älska utan lust?

"Men idag är det bara ångest, misslyckande och självhat som finns." Jag har en dålig dag, jajjemensan

Kanske är det dags att börja skriva igen, här eller för mig själv, för att få ur mig känslor och för att kunna se tillbaka. Jag vet i alla fall att jag måste börja en resa, min resa, för jag kan inte fortsätta låta mitt självförtroende sjunka. Jag är på botten men jag ska ta mig upp.

Som jag skulle ha citerat när jag var 14 år, ung och bekymmersfri
"För the botten is nådd
Hur långt kan man gå?
Hur lågt kan man sjunka?
Hur kasst kan man må?
Kändes förjävligt innan men det börjar bli lite bättre nu min vän
Om jag tappar fästet och trillar ner ska jag klättra upp igen"


/ S

Kommentarer
Postat av: amelie

Du är stark Sandra, och jag finns vid din sida!

2008-08-08 @ 08:55:28
URL: http://metrobloggen.se/ameliepettersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0